Prímorský pobyt 2010

Druhý prímorský pobyt v Privlake, Chorvátsko.

Zazvonil mi budík. Hurá, zaznelo mi v mysli. Takže dnes sa ide. Dnes konečne vyrážame s mojím milovaným KDN-kom na tábor. A to dokonca až k chorvátskemu moru. Veľmi sa teším.

Už sedím v autobuse. Zatiaľ nás tu veľa nie je, ale to sa časom určite zmení. Už sa neviem dočkať mojich kamarátov, ktorí budú nastupovať na ďalších zastávkach.

A už sme tu všetci. Práve sme vyrazili z Bratislavy a najbližšia (ak nerátam povinné prestávky vodičov) zastávka je Privlaka. Autobusom sa napriek pokročilejšiemu času rozlieha huriavk. Všetci chcú povedať všetko každému a naraz. Ako keby sme na to mali len 10 minút. A vedúci za nimi nezaostávajú. Pohybujú sa medzi nami, pýtajú sa a odpovedajú – veď sa už nejakú chvíľu poznáme. Sú tu aj nové decká – teším sa na nich. Uvidím, že čo sa z nich vykľuje. Podobne je to aj s novými vedúcimi – nenápadne si ich obzerám, keď sa s nami začínajú zoznamovať. V polovici cesty som zaspal a zrazu ma prebudilo hromadné vzdychanie. To sme s výbežku cesty získali výhľad na naše prvé more. Bolo úchvatné.

Dorazili sme. Som trocha unavený, ale to nevadí. Veď program, ktorí nám práve oznámili síce zahŕňa vybaľovanie (komu sa chce), ale následne po ňom je more. Takže si ho ešte dnes vyskúšam.

Voda bola úžasná. Trocha sme si zašantili, ale keďže sa blížil čas večere, tak nás vedúci pozvolávali z vody a odviedli na naše ubytovne. Po výdatnej sprchovacej akcii sme sa išli dosýta najesť a potom sme mali spoločný program na neďalekom futbalovom ihrisku. A zrazu (naozaj neviem kedy) som už šiel do postele. Tento deň ale rýchlo zbehol. Až ma na chvíľu prepadol nepríjemný pocit, že to pôjde takto rýchlo celý čas. Všetky KDN akcie majú takúto nepríjemnú vlastnosť.

Svitlo nové ráno. Chvíľu sa zmätene obzerám, že kde mám svoj paplón, a prečo spím pod plachtou. Potom si uvedomím výrazné teplo. Až teraz mi to doplo. Veď ja som v Chorvátsku. Ranná hygiena, raňajky a pokyny od vedúcich, že čo nás dnes čaká. Žiadne prekvapenie – ideme do mora. Aj doobedie aj poobedie vlastne bolo o kúpaní sa a užívaní si vody. Medzi tým bol obed (vďaka vode nám všetkým neuveriteľne chutilo). Avšak, kým sme mohli ísť späť do vody (kam som sa tešil a nebol som sám), museli sme sa skrývať pred slnkom. Takže sme strávili tých pár hodín v svojich apartmánoch, kde sme sa hrali karty, rozprávali sa, … . Po večeri nás vedúci zobrali na neďaleké futbalové ihrisko, kde sme mali na výber hneď niekoľko hier (futbal, volejbal, šarády, prechádzka,…). Po tomto programe sme ešte mali nejaký čas sami pre seba a následne som šiel unavený spať.

Ďalší deň sme si znova len tak plávali, samozrejme pod dohľadom vedúcich. A to, že nám dopriali ešte jeden takýto program sa mi páčilo. Večer sme znova strávili na futbalovom ihrisku a v rôznych programoch. A neskôr sme si ešte pozreli s vedúcim film. Plávanie a pobyt v mori sa tiahol počas celého pobytu. Niekoľkokrát bol ale prerušený inými aktivitami. Úplne najbláznivejšou boli Planétky, keďže to sme behali z vody na súš a naopak a vedúci boli skoro všade. A veľmi príjemnou bolo zas Hu-tu-tu. Pohľad na zhrozených Nemcov stál za to. V programe sme mali ešte aj jeden výlet na neďaleký ostrov – Vir. Tam bolo množstvo stánkov, v ktorých sa mi podarilo nakúpiť suveníry pre všetkých mojich blízkych.

Stalo sa, čoho som sa obával. Ani som si nevšimol a vedúci pri oznamovaní programu nám povedal, že do 9:00 musíme byť zbalení a už aj vysťahovaní. Zhrozil som sa. Neuveriteľne rýchlo to zbehlo. A aj keď nás čakala ešte poldňová cesta domov, nejak som tušil, že krik už počuť nebudem.

Zo začiatku som sa mýlil, ale ako bežali kilometre, tak aj autobus utíchal. A to nielen v spánku. Všetci sme sa snažili si uchovať čo najviac spomienok. Čo najlepšie sa pripraviť na jednotlivé lúčenia, ktoré nás čakali. A že tie moje boli ťažké…

Keď som prišiel domov, bol som plný dojmov. A nezabudnuteľných zážitkov. Nových kamarátov. A hlavne túžby – po ďalšom spoločnom tábore.
Prímorský pobyt bol financovaný Ligou proti rakovine.

Pomôžte nám pomáhať

Vďaka Vašej pomoci môžeme rozdávať úsmevy a radosť tam, kde chýbajú.